zondag 24 augustus 2014

Moestuinieren voor stadsmeisjes...

Aangestoken door het moestuinieren? Ik weet het zo net nog niet!
Want ok...lekker en gezond eten, dat is zeer aantrekkelijk maar die vieze handen vind ik maar niets.
Dus toen we hier net kwamen wonen sloot ik een dealtje met meneer Ziva, mijn lief, ik binnen schoon en opgeruimd houden, hij de garage en de tuin.
Vorig jaar kwam ik thuis met wat aardbei planten, in november kwam de eerste appelboom en inmiddels hebben we ook een stoofpeer oom in de tuin staan.
Ik begon de lol er wel van in te zien, de eerste zes appels werden geoogst en de aardbei planten zijn inmiddels zo vermenigvuldigd dat ze niet meer te tellen zijn.
Alleen er zat geen aarbei aan! Niet 1!
Dat stoorde me enorm, maae de grond bij ons huis is zo arm, daar groeide weinig ;)
Dus kwam er een moestuin, met bijbehorende rozemetwittestippenengroeneveertjeshandschoenen voor mij, want ik heb een hekel aan vieze handen...
Maar toen kwam er een courgette en nog een en nog een...er kwamen tomaten, heerlijke boontjes, frambozen, sla plantjes en boerenkool stekjes...
En zowaar ik betrapte mezelf er op dat ik op mijn vrije ochtend naar de moestuin ging. Alleen, in de regen!
Beetje schoffelen, onkruid opruimen, boontjes plukken.
Ach, misschien heeeeel misschien, is dat moestuinieren zo gek nog niet!

Vanmorgen druk bezig geweest met een plan voor de indeling van komend jaar.
Ik noem het : moestuinierenvoorstadsmeisjes
Hopelijk is Meneer Ziva het er mee eens, dan heeft hij misschien, heel misschien komend jaar een hulpje, maar tot zo lang verschuil ik me nog even achter het feit dat ik heel lief alles wat hij van de tuin haalt verwerk tot iets lekkers...
Verse tzaziki in dit geval

2 opmerkingen:

  1. heerlijk zelfgemaakte tzaziki en dan ook nog met verse spulletjes uit eigen tuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nagelborsteltjes en nagellak doen wonderen bij tuinhanden die niks kunnen met die handschoenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen