donderdag 11 juli 2013

Papieren Rozet


Ik blijf ze leuk vinden: al die zelfgemaakte kado verpakkingen. Dus besloot ik van de week eens een testje te doen met een simpel stukje papier: Zelf een rozet maken..
En wat blijkt? reuze simpel eigenlijk, en toch een leuk effect:

Benodigdheden:
-Papier ( ik heb wat dikker karton gebruikt)
-schaar
-liniaal
-potlood
-applicaties
-lijmpistool

-Maak van het papier drie stroken, ze moeten even breed zijn, ongeveer een cm of 5 breed, lengte maakt niet zo heel veel uit.
 -Lijm de drie stroken aan elkaar
-Wacht tot de lijm droog is, als die droog is ga je vouwen 1 strookje van ca 1 cm in de breedte van het papier. papier omdraaien en de andere kant opvouwen. herhaal dit tot het einde van het strookje.
-Nu moet je even opletten: als er een oneven aantal vouwen is moet je de laatste er even af knippen, anders bijft er 1 strook over.
-Lijm de uiteinden aan elkaar, zodat er een rondje onstaat
-trek in het midden de cirkel plat zodat er een rozetvorm ontstaat.
-Ik hem met een lijmpistool de rozet aan elkaar geplakt en de applicaties er opgelijmd aan de boven en onderkant.


Ik zin toch..best simpel toch?
Op de lijmpistool na heeft mijn dochter (9) alles zelf gedaan!
Ik ga nog maar eens op zoek naar een pak gezellige papiertjes dan zullen er vast nog wel volgen.

Groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen