zondag 21 juli 2013

(Oude)Taart!!

Over een paar dagen ben ik jarig! Het is heerlijk om jarig te zijn in de zomer, tenminste dat vind ik nu, maar vroeger vond ik het best vervelend.
Want mijn verjaardagen waren vaak op de camping en dat betekende geen visite en vooral: geen kadootjes.
Verjaardag op de campingannekotes? Heb je even? Ik kan er een hele rits opnoemen!

Zo ging ik als 7jarig meisje in frankrijk met mijn vader naar de bakker een verjaardagstaart uitzoeken.
Eenmaal terug op de camping bleken de velbegeerde aardbeien op de taart toch echt kersen te zijn en die vind ik vreselijk vies! Dus iedereen taart..maar ik niet!

Als 9 jarig meisje vierde ik ook mijn verjaardag op de camping in frankrijk.
Dit keer geen taart met aardbeien of vieze kersen maar met een soort choladecreme.
Ik heb er wel geteld 1 hap van gehad er bleek namelijk een dikke laag rum onderin te drijven...brrrr

Als zestienjarige vierde ik mijn verjaardag in italie. Ergens op n terrasje aan het water werd ik toegezongen door mijn ouders en de knapste italiaan die ik ooit gezien had kwam speciaal voor mij een ijsje brengen met een kaarsje erop. Wat wil je als zestienjarige nog meer? Ik weet zelfs nog dat hij  Fabricio heette haha.

Dan was er nog een verjaardag dat ik slingers aan mijn tentje had hangen en midden in de nacht panisch wakker werd omdat ik dacht dat ik gevangen zat in een groot spinnenweb en oooo wat moest ik nodig naar de wc ;)

Of die keer dat ik op mijn verjaardag veel te laat naar bed was gegaan en slaapwandelend door een Doornenstruik ben heengelopen, niets door had en de vogende dag alles ongeveer kapot had aan mijn benen..

Maar gelukkig:

Dit jaar ben ik gewoon lekker thuis met mijn verjaardag! En vannavond herinnerde ik me ineens dat ik vroeger als ik mijn verjaardag thuis vierde altijd maar 1 taart wilde :chocolade ijstaart...
Keimakkelijk te maken van schuimbatons en slagroom...

Ik ga hem dit jaar maar eens zelf maken! Ik zal hem morgen maken en proeven!
Het heeft zo zijn voordelen om in de zomer jarig te zijn, tenzij ik er morgen achter kom dat, na 15 jaar de schuimbatons uit de handel zijn genomen bij de super...



4 opmerkingen:

  1. hahahaa, geweldig verhaal meid.
    Alvast gefeliciteerd! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Gezellig!! Eerst nog schuimbatons scoren bij ah? Als ze er nog zijn tenminste...vandaag nog niet aan toe gekomen.

      Verwijderen